tisdag 13 oktober 2009

å så kom snöflingorna....


Det är inte klokt. Hösten är här och snart vintern. Idag blev det väldigt tydligt när jag såg snöflingor i luften för första gången i höst. Snöflingor! Tog in utemöblerna och leksakerna idag. Snart är det vinterhandskar, skrapa bil och skotta parkering som gäller - vill vi det? Nä. Jag vill att allt ska komma på en gång och så blir det så där tindrande vitt och vackert - inte så där slaskigt och blött och jobbigt. Nä vitt och torrt. Å gärna en snöskoter.... ja just ja, vi har ju inte någon nu. Eller ja, sonen har ju en, men den är ju superliten...
Annars håller vi på att renovera. Bygga barnrum. Måla väggar och garderober. Lila har Colin valt. Mammas favoritfärg :-)) Nästa projekt blir att måla en furugarderob svart med vita schablontryck med typ döskallar kanske? å så vit eller svart inuti, vit tror jag.....
Hur mår ni alla då? bra? vad har ni för projekt på gång?

Länge sen sist....

skriv gärna en rad


Må bäst! Kram Ullis

2 kommentarer:

  1. Mitt projekt är att få ihop vardagen! Men skulle hellre ha något som ditt som är lite mer beständigt;-))

    SvaraRadera
  2. Trevligt att e tat Lillmams är på G med bloggen igen, detta har jag saknat :)
    Vi renoverar på vig me.. hall på entréplan..
    Ta de lungt bland snöflingorna!!
    KramKram

    SvaraRadera